Βήμα δεύτερο: Επιλέξτε ύφασμα ή  τύπο οθόνης.

Το υλικό της οθόνης λίγο πολύ δείχνει άσπρο  από κάποια απόσταση και μετά. Αλλά διαφορετικά υφάσματα έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά, και θα πρέπει να επιλέξετε αυτό που είναι καλύτερο για τις ανάγκες σας. Για να σας βοηθήσει να τα ξεχωρίσετε ,δώστε προσοχή σε  κάθε ένα από τα ακόλουθα θέματα:

                        

Gain:  Ένας σημαντικός παράγοντας για την απόδοση του υφάσματος οθόνης είναι αυτό που ονομάζεται «gain». Αυτή είναι μια πολύ απλή ιδέα. Μερικά υλικά οθόνης θα αντανακλούν το φως ομοιόμορφα σε όλες τις κατευθύνσεις. Όταν το κάνει αυτό, λέγεται ότι έχει μηδενικό gain. Αν η οθόνη έχει μηδενικό gain, η εικόνα που βλέπετε στην οθόνη θα φανεί το ίδιο και δεν θα έχει καμία σημασία από πια γωνία θέασης έχετε από την οθόνη. Έτσι, εάν αρκετοί άνθρωποι βλέπουν την εικόνα σε διαφορετικές γωνίες από την οθόνη, όλοι θα δουν ουσιαστικά την ίδια εικόνα στο ίδιο επίπεδο φωτεινότητας.

Υλικά οθόνης που έχουν υψηλό gain θα αντανακλούν περισσότερο φως πίσω, προς το κέντρο της περιοχής θέασης, και λιγότερο φως προς ανθρώπους που κάθονται στις πλευρές της αίθουσας. Όταν συμβαίνει αυτό, οι άνθρωποι που κάθονται στη μέση του κοινού θα δουν  μια φωτεινή εικόνα, και εκείνοι που κάθονται προς τις πλευρές, θα δουν μια θολή εικόνα . Καθώς κινείστε από το κέντρο προς μια πλευρά του οπτικού πεδίου, μπορείτε να παρατηρήσετε ότι η εικόνα γίνεται πιο θολή.

Οθόνες έχουν διαφορετικούς παράγοντες gain: μερικές έχουν  πολύ υψηλό gain, άλλες έχουν μέτριο gain, και ακόμα άλλες έχουν χαμηλό gain. Η βαθμολογία gain  είναι εισηγμένη σε αριθμούς, όπως 1.0 (ή «gain ενότητας»), 1.3, 1.5, 1.8, 2.0, 2.5, κλπ. Καθώς η αύξηση του αριθμού gain αυξάνεται, η φωτεινότητα της εικόνας εντείνεται όταν παρατηρείται κατά μέτωπο, και μειώνεται πιο δραματικά καθώς κινείστε από το κέντρο προς κάποια πλευρά. Τι σημαίνουν όλα αυτά για εσάς; Λοιπόν, αν έχετε ένα ακροατήριο που κάθεται σε ένα μακρύ και στενό δωμάτιο, τότε χρησιμοποιώντας μια οθόνη υψηλού gain είναι λογικό, δεδομένου ότι εντείνεται το φωτισμό στο χώρο όπου το κοινό σας κάθεται. Ωστόσο, αν το κοινό κάθεται σε ευρείς γωνίες από την οθόνη, τότε θέλετε να χρησιμοποιήσετε ένα χαμηλού ύφασμα gain έτσι ώστε εκείνοι στις εξωτερικές γωνίες δεν θα αντιμετωπίζουν ένα θολό αποτέλεσμα.

Στο παρελθόν οι οθόνες υψηλού gain ήταν πολύ σημαντικές γιατί η έξοδος του προβολέα ήταν σχετικά χαμηλή.  Έτσι κάθε ώθηση στη φωτεινότητα της εικόνας ήταν ευπρόσδεκτη. Ωστόσο οι σημερινοί  προβολείς είναι πολύ φωτεινοί και αν έχουμε ένα προβολέα με επαρκή απόδοση φωτός είναι καλύτερα να μην έχει καθόλου gain  ή οθόνη χαμηλού  gain, δεδομένου ότι δίνουν μια πιο ομοιόμορφη εικόνα σε μια ευρύτερη γωνία θέασης.